Menu

Ruimte maken voor creativiteit, je probleemoplossend vermogen

‘Play is the highest form of research’ -Albert Einstein-

Creatieve week: ‘Slow in je creatieve Flow’

in de herfstvakantie in Italië

Vliegen op Ancona en meteen een rit maken door het mooie zachte Italië

Ben jij een creatieveling / kunstenaar die te weinig tijd maakt om te scheppen?
En heb jij zin om er eens even helemaal tussenuit te ZIJN en creatieve ruimte voor jezelf te plannen?
Lees verder bij creatieve week in Italië

Visie: iedereen is creatief maar niet iedereen heeft de ruimte.
Missie: ruimte maken voor creatieve/innovatieve onderwijsvorm.

Van praten naar doen
Van denken naar ervaren
Van reageren naar creëren
Van werken naar spelen
Van antwoorden naar vragen

Je eigen wereld leren kennen en de wereld om je heen eigen maken

Maakt dat je beter met veranderingen om kunt gaan en met verschillen, maar ook weet welke keuzes je het beste kunt maken.
Waardoor veel problemen worden voorkomen.

Sir Ken Robinson over creativiteit in het onderwijs kijk
Sir Ken Robinson over de paradigma verschuiving in het onderwijs van de 21e eeuw kijk 

Creativiteit ligt aan de basis van alle intelligenties

Een leerkracht of docent die creatief is kan maatwerk leveren, zelfs in grote klassen. En niet alleen de creatieve vakken beter geven maar ook alle andere vakken beter kunnen afstemmen op deze tijd en de leeringang van de leerling. Last but not least voelt je werk dan als spelen.

Vanuit frustratie en eigen ervaring in het onderwijs begon ik 25 jaar geleden De Klinker en draaide het om. Ik ging uit van de kracht van de leerling zelf. En zet mijn creativiteit in om een lerende omgeving te faciliteren, daarbij ben ik de leraar en de leerling in een creatief proces.

Wil je zelf ook creatief zijn en anderen bij hun creativiteit brengen?
In de opleiding word je:

  • De trainer die een creatief proces in gang kan brengen en begeleiden.
  • De kunstenaar die eigen creativiteit gebruikt om de training te ontwerpen
  • De vakdocent, die kennis heeft van de materialen en technieken.
  • De therapeut die zorgt dat de training helend is.

Jij bent:

Leerkracht, docent, trainer, coach die open staat voor een creatief proces om jezelf creatief te ontwikkelen en die creativiteit door wil geven.
Die in plaats van afhankelijk te zijn van dure programma’s buiten de school, zelf creatieve programma’s wil ontwerpen en faciliteren.

Waarom jij?:

Omdat jij het beste je leerlingen kent, jezelf en de cultuur van de school.

>>>Kom de Klinker, Annette, maar vooral jezelf uitproberen op de creatieve ontdekkingsdag op 29 november

Leuk als je erbij bentHandtekening Annette

Handtekening Annette